Kliendihalduse juht Kadri Koppel

Kadri Koppel on töötanud Advenis kliendihalduse valdkonnas alates 2010. aastast. 2018 aasta septembris loodi ettevõttesse klienditeeninduse juhi ametikoht, mille Kadri enda kanda võttis ja täna töötab Kadri juba valdkonna juhi positsioonil. Rääkisime Kadriga, kuidas ta oma karjääris nii kaugele on jõudnud, mida oma tööst õppinud ning kuidas töö ja eraelu vahel tasakaalu leida.

Juba 19. aastasena alustas Kadri oma karjääri pangandussektoris, kus ta töötas 14 aastat nii varahoidja abi, sekretäri, kliendihalduri kui ka osakonna juhina. Kuigi kogemusi on mitmetest erinevatest ametipositsioonidest, siis klientidega suhtlemise ja koostöö kogemust on tal kokku juba 25 aastat.

Kadri tõdeb, et kliendi soovid on aastate jooksul enam-vähem samaks jäänud: „Olenemata valdkonnast on kliendil tavaliselt mingi mure või küsimus, millele vastuseid vajab.“ Kuna Kadril on klientidega suhtlemisel pikaajaline kogemus, peab ta oma töö oluliseks aspektiks kliendi seisukoha selgitamist ka teistele osapooltele, sest sageli ei osata olukorda teise inimese vaatevinklist näha.

Tööga kaasnenud isiklik areng

Advenis hoiab teda töö põnev iseloom. „Ma tõesti leidsin iseenda jaoks tehnikavaldkonna. Siin on nii palju õppida ja kuna ettevõte on viimastel aastatel kiiresti kasvanud ning arenenud, siis on juurde tulnud mitmeid põnevaid väljakutseid, mistõttu rutiini ei ole tekkinud,“ selgitas Kadri.

„Praegune töö on mind just tehnilises valdkonnas tohutult palju arendanud. Alguses ma põhimõtteliselt ei teadnud, mis see kaugküte endast kujutab, kuid nüüd oskan juba inseneridega kaasa rääkida. Loomulikult ei ole ma sellel tasemel nagu meie kõrgharitud valdkonna spetsialistid, kes detailselt ja süvitsi seda teemat valdavad, aga kindlasti ei tunne ma ennast nendega rääkides kuidagi võhiklikult ega halvasti,“ lausus Kadri. Ta lisas, et kuna kollektiiv on vastutulelik, siis õpetasid ja aitasid teda alguses väga paljud kolleegid.

Oma töös peab Kadri oluliseks optimismi, mis tema sõnul on ta loomuses: „On kerge olla optimistlik, kui näen, et see tõmbab teistel pinget alla või teeb koostöö kuidagi mugavamaks“. Tänini käivad temaga kaasas kunagise klassijuhataja sõnad, mille kohaselt on tähtis märgata pisiasju ja neid välja öelda: „See on tegelikult positiivne tagasiside, mida me absoluutselt kõik ootame“.

Tunnustus ja tagasiside saamine on oluline ka Kadrile endale, mistõttu peab ta väga motiveerivaks Adveni tunnustamissüsteemi, mille alusel valitakse iga kuu ning aasta parimaid töötajaid. Kadrit on korduvalt valitud kuu parimaks töötajaks, 2015 aastal pälvis ta aasta töökaaslase tiitli ning 2018 „Kliendirahulolu tõstja“ tiitli.

Meeskond mõjutab töö tulemust

Kadri sõnul on meeskond väga oluline: „Sa oled oma töökaaslastega hommikust õhtuni koos, iga päev kaheksa tundi, ja kui õhkkond on negatiivne või omavahel lasuvad lahendamata probleemid, siis teeb see töötamise ebameeldivaks. Selline olukord hakkab mõjutama igapäevast tööd ja võib viia tulemuseni, kus enam ei taha kontorisse minna.“

Õnneks on Kadri kolleegid toredad, sõbralikud, vastutulelikud, arusaajad ja abivalmid inimesed. Poolikud projektid lõpetatakse vajadusel ka siis, kui sellest tekivad ületunnid. „Näiteks kui kuskil võrkudes või katlamajas on avariiolukord, siis ei vaadata kella ega öelda, et mul kell viis lõppes tööpäev. Kokku on saanud toredad inimesed, kes naudivad oma tööd,“ ütles Kadri. „Ma töötan sellel põhimõttel, et keegi ei ole ülemus ega alluv, vaid kõik on tiimitöö. Lihtsalt juhil on natukene suurem vastutus kui teistel.“

Töö ja eraelu peaksid olema lahus

Kadri rõhutab, et tööd ja eraelu on oluline lahus hoida. Vahel tuleb osata ennast välja lülitada. „Kui tulen töölt, siis ma ei tohi jätta endale valikut, et hiljem kodus töistele asjadele edasi mõtlen või nendega tegelen, sest keerulisi hetki tuleb elus niigi ette,“ lausus Kadri.

Kuna Kadri elab Tallinnast eemal, siis hakkab ta ennast tööst välja lülitama juba autosõidu ajal. „Isegi kui ma teen kodus arvutis mõned tööasjad ära, siis lähen pärast koeraga jalutama ning lülitangi ennast välja. Mu kuldne retriiver on juba 12 aastat vana, aga jätkuvalt mõnus “stressipall” ja tohutult hea koer. Koju jõudes tuleb ta alati rõõmsalt vastu, millele järgneb tervitusrituaal ning jalutuskäik.“

Lisaks väärtustab ta väga oma lähedasi, perekonda ja sõpru, kellega armastab koos olla. „Just paar nädalat tagasi käisime sõbrannadega spaas. Kuigi olime seal ainult kolm päeva, sain “juhtme välja tõmmata” ning peamiseks murekohaks oli järgmise hoolitsuse või söögiaja meelespidamine.“

Oma kogemuse põhjal on Kadril edasi anda mõned soovitused: „Tee seda, mida sulle meeldib teha ja julge teha natukene rohkemat, kui pead tegema. Nähes kuskil kitsaskohti, siis tee mõni ettepanek ning ära karda, et seda ei võeta kuulda. Jah, võib-olla ei too see kaasa koheseid muudatusi, aga kui sa ei anna sellistest asjadest märku või kui ei taha võtta natukenegi rohkem vastutust, siis areng peatub.“ Ühtlasi võib sellisel juhul kaduda ka töönauding.

Tundub, et Kadri on ise võtnud oma soovitusi kuulda, sest ta on oma seniste saavutuste üle väga uhke: „Saan elus hakkama, olen õppinud ja arenenud ning ma ei ole jäänud mingisse tegevusse kinni. Mind teevad õnnelikuks pisikesed asjad, mu perekond, lähedased inimesed ja töö, mis mulle meeldib.“

Kadri Marimetsa rabas uisutamise vahel pilti püüdmas